Kiszállítás / garancia
Kiszállítás díjai
Ha a „Kiszállítás”-t választja a vásárlásnál, a rendszerünk automatikusan hozzárendeli a megrendeléshez kapcsolódó Szállítási és Utánvét Díjat:
- 200.000,- Ft értékig: 2.900 Ft, afelett ingyenes
Személyes átvétel
- Silver Ipari Park, Kecskemét 6000, Katona Zsigmond u. 34. címen, munkanapokon 08:00-14:00 óráig, kizárólag telefonon előre egyeztetett időpontban lehetséges (+36-30/520-1481)!
Szállítási Határidő
- 1-2 munkanap.
- Amennyiben raktárkészleten lévő termékeinket 13:00 óráig megrendeli, azt még aznap postázzuk és a következő munkanapon megkapja.
- Előrendelés esetén tájékoztatjuk a szállítási időről. Az esetleges szállítási késedelem, vagy a megrendelés teljes meghiúsulása esetén a kifizetett összeget Vevőnek visszatérítjük, de a webáruházat kártérítési kötelezettség nem terheli.
Áru átvétele
- A küldemény tartalmát és épségét hiánytalan teljesítés esetén Vevő az Átvételi Elismervény-en aláírja. Ezt követően hiányosságokra vonatkozó reklamációkat nem áll módunkban elfogadni.
Kiszállítási Szabályok
- A Szállító vagy Kézbesítő a Termék(ek)et munkanapokon, napközben a megadott címre szállítja.
Meghiúsult Áruátvétel
- Ha a Vevő az egyeztetett kiszállítás időpontjában nem tartózkodik otthon, vagy az áru elhelyezését nem tudja biztosítani és így az árut vissza kell szállítani, abban az esetben az ismételt kiszállítás esetleges költsége is a Vevőt terheli.
GARANCIA
Garanciális idő
- Személyautó Légrugók: 1-3 Év
- Személyautó Kompresszorok: 1 Év
- Teherautó légrugók (Contitech): 1 Év
Megjegyzés
- A Garancia kizárólag gyártási hibából eredő problémákra érvényes!
- A szakszerűtlen beszerelésből ill. a túlterhelésből eredő meghibásodásokért a gyártók ill. a webáruház a felelősséget nem vállalja.
- A garancia 24 hónapig tulajdonosváltás esetén is (!) érvényes. A vásárlást követő 24. hónaptól a 36. hónapig a garancia csak akkor érvényesíthető, ha a jármű tulajdonosa továbbra is garanciakártyán feltüntetett eredeti tulajdonos.
- Kompresszort kizárólag a termék gyári bevizsgálása és a garanciális igény elfogadása után cserélünk, melynek átfutási ideje 2 – 3 hét!
- A termékeken található matricát, mely tartalmazza a termék egyedi cikkszámát nem szabad eltávolítani! Ha nincs a terméken matrica, a garancia nem érvényesíthető!
Egyéb jogi tudnivalók a szavatosságról
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást, vagy kicserélést, kivéve ha ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét? Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó eldöntheti, hogy a korábban ismertetett; kellékszavatossági jogot vagy; termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered. A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
Jótállás
Milyen esetben élhet Ön a jótállás jogával?
Hibás teljesítés esetén az Eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet; alapján jótállásra köteles.
Önt milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?
Hibás teljesítés esetén az Eladó a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a rendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkekre kötelező 1 év jótállást vállal. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A vállalkozás köteles a fogyasztási cikkel együtt a jótállási jegyet a fogyasztó rendelkezésére bocsátani olyan formában, amely a jótállási határidő végéig biztosítja a
jótállási jegy tartalmának jól olvashatóságát. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A
jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot számlát vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a vállalkozás által a jótállási
jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A jótállási igény érvényesítése során a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni. Amennyiben a jótállás kérése helytálló, a vásárló kérheti a termék cseréjét, vagy javítását.
Amennyiben nem áll módunkban a termék cseréje készlethiány miatt, a javítás lehetősége áll fenn. Lehetőség van az árleszállítás igénylésére illetve a vételár visszatérítésére abban az esetben, ha sem a termék cseréjére sem a javítására nincs lehetőség. Amennyiben a Vevő a termék meghibásodása miatt a termék átadásától számított három munkanapon belül érvényesíti csereigényét az Eladó köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. Felhívom a figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt
kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A kötelező jótállás alá eső termékcsoportok
- közlekedési eszközök 10 000 Ft eladási ár felett, így különösen kerékpár, elektromos kerékpár, elektromos roller, quad, motorkerékpár, segédmotoros kerékpár, személygépkocsi, lakóautó,
lakókocsi, utánfutós lakókocsi, utánfutó;
- az előzőekben felsorolt termékcsoportokhoz tartozó termékek tartozékai és alkotórészei 10 000 Ft eladási ár ”
A megvásárolt termékekre vonatkozó szavatossági vagy jótállási igényét jelezheti személyesen vagy levélben az alábbi elérhetőségek egyikén:
- E-mail: info@legrugok.hu
- Telefon: +36-30/520-1481
Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése:
A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mailben és postai úton is benyújthatjuk a webáruház üzemeltetője részére.
Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetjük az eladóval. Az eladó az e-mailen vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és 25 napon belül a vásárló részére elküldeni.
Amennyiben az eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni, a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint, mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét.
Az eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni. A Fogyasztó panasza jellegéből adódóan a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni.
Felhasználó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszait az alábbi elérhetőségeken tudja bejelenteni:
Levelezési cím: Autosec Kft. Telefonszám: +36305201481 Email cím: info@legrugok.hu
Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
- 1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
- Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
- Telefon: +36 -1-391-1400
- E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu
Fogyasztóvédelmi hatóság
A fogyasztok a fogyasztóvédelmi panaszaikat a lakhelyükhöz legközelebb eső illetékes járási hivatala fogyasztóvédelemmel foglalkozó munkatársainál jelentetik be. A panasz elbírálását követően szükség esetén lefolytatják a hatósági eljárást. A másodfokú hatósági feladatok –
amelyeket korábban az NFH látott el – országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatalhoz kerültek. A járási hivatalok listája az alábbi linken található: http://jarasinfo.gov.hu/
Békéltető Testület
Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítjuk úgy Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető
Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató
ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben. További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, melyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:
- a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
annak a vállalkozásnak neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
- ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
- a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
- a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
- a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltető testületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
- tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől. végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának
Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.
Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.
Békéltető Testületek elérhetőségei
Baranya Megyei Békéltető Testület
- Címe: 7625 Pécs, Majorosy Imre u. 36
- Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
- Telefonszáma: (72) 507-154
- Fax száma: (72) 507-152
- Elnök: Dr. Bodnár József
- E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu.
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
- Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
- Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
- Fax száma: (76) 501-538
- Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna
- E-mail cím: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
- Címe: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
- Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
- Fax száma: (66) 324-976
- Elnök: Dr. Bagdi László
- E-mail cím: bekeltetes@bmkik.hu; bmkik@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
- Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
- Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
- Fax száma: (46) 501-099
- Elnök: Dr. Tulipán Péter
- E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
- Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
- Telefonszáma: (1) 488-2131
- Fax száma: (1) 488-2186
- Elnök: Dr. Baranovszky György
- E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
- Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
- Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
- Fax száma: (62) 426-149
- Elnök: Dr. Horváth Károly
- E-mail cím: info@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
- Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér 4-6.
- Telefonszáma: (22) 510-310
- Fax száma: (22) 510-312
- Elnök: Dr. Vári Kovács József
- E-mail cím: fmkik@fmkik.hu; bekeltetes@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
- Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
- Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
- Fax száma: (96) 520-218
- Elnök: Horváth László
- E-mail cím: bekelteto@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
- Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
- Telefonszáma: (52) 500-735
- Fax száma: (52) 500-720
- Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
- E-mail cím: hbkik@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
- Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
- Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
- Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
- Fax száma: (36) 323-615
- Elnök: Dr. Gordos Csaba
- E-mail cím: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
- Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
- Telefonszáma: (56) 510-610
- Fax száma: (56) 370-005
- Elnök: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
- E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
- Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
- Telefonszáma: (34) 513-010
- Fax száma: (34) 316-259
- Elnök: Dr. Rozsnyói György
- E-mail cím: kemkik@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
- Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
- Telefonszám: (32) 520-860
- Fax száma: (32) 520-862
- Elnök: Dr. Pongó Erik
- E-mail cím: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
- Címe: 1055 Budapest Kossuth tér 6-8.
- Telefonszáma: (1)-474-7921
- Fax száma: (1)-474-7921
- Elnök: dr. Csanádi Károly
- E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
- Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
- Telefonszáma: (82) 501-000
- Fax száma: (82) 501-046
- Elnök: Dr. Novák Ferenc
- E-mail cím: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
- Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
- Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
- Fax száma: (42) 420-180
- Elnök: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
- E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
- Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
- Telefonszáma: (74) 411-661
- Fax száma: (74) 411-456
- Elnök: Dr. Gáll Ferenc
- E-mail cím: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
- Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
- Telefonszáma: (94) 312-356
- Fax száma: (94) 316-936
- Elnök: Dr. Kövesdi Zoltán
- E-mail cím: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
- Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
- Telefonszáma: (88) 429-008
- Fax száma: (88) 412-150
- Elnök: Dr. Vasvári Csaba
- E-mail cím: info@bekeltetesveszprem.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
- Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
- Telefonszáma: (92) 550-514
- Fax száma: (92) 550-525
- Elnök: Dr. Molnár Sándor
- E-mail cím: zmkik@zmkik.hu; zmbekelteto@zmkik.hu
Bírósági eljárás
Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónak a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni. A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni: az eljáró bíróságot; a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását; az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával; azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható; a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem). A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el. [http://www.bekeltet.hu]
Az online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU