Csak egy ( 1 ) kerékoldal ereszt le:

- az a légrugó hibás (80%-os valószínűség)
- szelephiba  (10%-os valószínűség)
- vezérlés hiba (10%-os valószínűség), de ebben az esetben a kontrollámpa a műszerfalon rendszeresen villog vagy folyamatosan világít!

Esetleges szimptómák:

§ aránylag hangos sziszegést hallunk az egyik légrugó felől. Ilyen esetben vagy a szelep repedt/szakadt el, amit olcsó tőmítőanyaggal orvosolhatunk, vagy nagy a repedésünk a légrugó falán.
§  néhány óra állás után a kerék lejjebb kerül, ám az autó kinyitásakor vagy a beindítás után visszaemelkedik a többivel azonos pozícióba.
§  reggelre leenged az egyik rugó, más napokon meg nem…Ki kell próbálnunk, hogy különböző napokon különböző „level” szinten hagyjuk az autót. Azt fogjuk valószínűleg tapasztalni, hogy a 3-4-es szinten nem ereszt, az 1-2 szinten viszont igen. A leggyakrabban használt szinten és az alatta lévőkön kezd ereszteni a légrugó. A légrugónk már sérült, de ameddíg kibírjuk, hogy csak a 3. szinten autózzunk, a cserét eltolhatjuk, de kockázatos.
§  autópályán haladva 1-es „level”-en vagyunk, majd elkezd villogni a műszerfalon a sárga visszajelző. Álljunk meg. Az egyik rugónk valószínűleg ráült a kerékre. Állítsuk le a motort, majd indítsuk újra 1 perc várakozás után és nyomjuk meg a felemelő gombot, ha nem indult el az emelkedés magától.


A légrugót sürgősen cseréljük ki!

Összegzés:  a hibás légrugó álltalában az 1. és 2. szinten (level) eresztenek le, tehát ahol a legtöbbet volt használva. A légrugó működési sajátossága miatt ilyenkor a felső szinteken NEM eresztenek.  Ha továbbra is használjuk az autót hibás légrugóval, akkor a kompresszorunkat terheljük feleslegesen, tehát rövidesen a légrugóval együtt a kompresszorunkat is ki kell cserélnünk.